Friday 3 July 2009

Szaunahét - A week of Sauna

Sajnos nem az igazi, faházikóban kályhával felfűtött dolog, hanem a munakhelyi, légkondi vagy szellőztetés nélküli és megrekedt levegős változatról. Eggész héten. Most kellett volna szabira mennem, tiszta Spanyol tengerpart lettünk :)

De hát nem bírom itthagyni a drága szivacsokat. Nemnem.

Szerdán voltunk féláras mozizni; sajna a hajam nem száradt meg rendesen, mire odértünk, de legalább K. bealudt a film előtt, és a szokásos most keltem föl - ne köss belém pofával közlekedett, úgyhogy legalább elterelte rólam a figyelmet. A legelső sor legjobbraszélén ültünk, aminek egyetlen, előnye, hogy legalább a fejünket nem kellett egyik sarokból a másikba kapkodni - minden ugyaolyan torzytott volt. Ja és nem ülhetett senki elénk, ez is pozitív.
A film - Transformers - amúgy teccett, már az előzőt is háromszor néztük meg (kölünböző szögekben :D ) Bár erre még inkább igaz volt, hogy hacsak nem emlékezteti magát az ember, hogy ez egy matchbox-okkal játszós poénos képregény-popcorn-mozi, akkor nagggyon nem fog neki tetszeni. Nekem is volt egy-két gyenge pillanatom, pl a hosszú bunyós részek sose voltak az erősségem (jajj, Neo meg a 100 Smith ügynök... vagy Jet Li és Jackie Chan összeeresztve... azt hittem, sose lesz vége).
Kellemes csalódás volt pl Simmons ügynök, aki az előző filmben ellenszeves, de legjobb esetben is idegesítő volt - most viszont majdnem (csak majdnem) már szimpi lett. Az egyszemélyes hetes szektor - riszpekt. Legjobban talán az a jelenet tetszett az egész filmből amikor telefonált az egyiptomi faluból...
" - Itt van velem a srác. Tudjátok, melyik. Hozzátok a kamiont. "
Azt hittem lefordulok a székről.

Aztán persze király volt Bumblebee - igazán hagyhatnák mondjuk többet verekedni, ezt a kung-fu -szerű stílust nagyon csípem - , az egész Witvicky család (Aki őket kitalálta. Jajj.)És amikor Optimus ápgrédelt az öreg robot darabjaiból, odasúgtam K-nak: " Szupercsillagharcos második szint". A játékautóból átkutyulódott robotka meg az öreg voltak a legjobbak az újak közül szerintem, bár a normál decepticon-okat nem is tudom követni annyi volt. Ja az a tigris vagy mi is jó volt.

Viszont minden egyes alkalommal mikor csak úgy mellesleg lecsaptak egy párezer éves oszlopot, átzuhant valami egy hasonló korú, hieroglifákkal teleírt falon, vagy valami böhöm bányagép elkezdtee falmászóst játszani a piramison, bennem megállt az ütő. Jó, díszlet, de akkor is, végig azt mondogattam magamban, "csak a falat ne, gyerekek, vigyázzatok adíszletre az istenért!"

Poén egyébként mert nem vagyok egy nagy transformers vagy akár matchbox rajongó, de arra emlékszek, hogy az Öcsinek volt egy kis átalakíthatós (talán 8 lépésben?) optimus prime -ja, és onnan tudtam a nevét, hogy megvolt a képregénysorozat legelső füzete. Az, amibel az eredetüket, a Földre érkezésüket, meg Bumblebee és (Spike) Witvicky találkozását írja le
- szóval lényegében az első film sztorija minusz a kocka. És totál meg voltam lepődve, hogy mennyire ugyanaz volt a sztori.

Ó, és tegnap meg megérkezett a reaktorhűtő is :)))
Már tudom, mit fogok (szeretnék) csinálni belőle, remélem sikerül :)

No comments:

Post a Comment